Als een verzonden e-mailbericht met bijlage vastloopt in het Postvak UIT, kunt u proberen om het te verwijderen. Als dit niet lukt, zijn de volgende alternatieven mogelijk.
Optie 1: Firewall- en antivirussoftware tijdelijk uitschakelen of verwijderen
Een bericht wordt mogelijk niet uit het Postvak UIT verzonden omdat u bepaalde firewall- of antivirussoftware hebt geïnstalleerd. In dat geval sluit u Outlook af en moet u de firewall- en antivirussoftware tijdelijk verwijderen of uitschakelen.
Start Outlook op en probeer nogmaals het bericht uit het Postvak UIT te verwijderen. Als het nog niet lukt, moet u de firewall- en antivirussoftware weer installeren of inschakelen en vervolgens Optie 2 uitproberen.
Optie 2: Outlook in de veilige modus starten
Sluit Outlook af (indien geopend).
Klik op de taakbalk op Start en klik op Uitvoeren.
Typ Outlook /safe in het vak Openen.
Opmerking: Zorg dat er een spatie staat tussen Outlook en de schuine streep (/).
Klik op OK.
Probeer het bericht nu uit het Postvak UIT te verwijderen.
Als het ook op deze manier niet lukt, sluit u Outlook in de veilige modus af, start u Outlook weer en probeert u Optie 3 uit.
Optie 3: Een nieuw Outlook-profiel maken
Misschien is het profiel beschadigd. U kunt een nieuw profiel maken, maar dan moet u uw e-mailaccounts opnieuw instellen. Sla in dat geval uw huidige e-mailberichten op de computer op zodat die na de procedure nog beschikbaar zijn. U kunt het bestand met persoonlijke mappen (.pst) (bestand met persoonlijke mappen (.pst): gegevensbestand voor opslag van uw berichten en andere items op uw computer. U kunt een .pst-bestand opgeven als standaardlocatie voor e-mailberichten. In een PST-bestand kunt u ook reservekopieën van items opslaan en deze sorteren.) van het oorspronkelijke profiel gebruiken voor het nieuwe profiel.